Välkommen till Roslagstext förlag

Här hittar du det mesta om Kim M. Kimselius och hennes böcker.


tisdag 31 maj 2011

Hon läser så lavan sprutar! Tillbaka till Pompeji och Jag är ingen häxa

.
Vicky på Böcker etc. har skrivit om sin dotter, som helt har uppslukats av böckerna Tillbaka till Pompeji och Jag är ingen häxa. Vicky skriver bland annat:

"Sedan helgen har min 8-åring har fått låna några av Kim M. Kimselius böcker om Theo och Ramona. Den första Tillbaka till Pompeji läste hon ut på ett par kvällar och nu är hon redan halvvägs genom Jag är ingen häxa. Eftersom jag förstod att hon älskade den första boken så försökte jag pressa henne lite på vad det var som var så bra. Men hon är som en mussla (likadant när jag frågar om skolarbeten etc) och säger bara att den var så spännande. När hon skulle börja på Jag är ingen häxa sa hon att hon hoppas Theo är med i den också - så han verkar ha gjort intryck!"

Läs hela recensionen här.

Vill du läsa några kapitel ur Tillbaka till Pompeji gör du det här på Smakprov.
 
Vill du läsa några spännande kapitel ur Jag är ingen häxa gör du det här på Smakprov

.

Inga kommentarer: